Belisol is een op-en-top Belgisch familiebedrijf. Is dat een troef en waarom?
“Klopt. In 1977 besliste mijn vader, Eugène Alen, samen met Guy Lambin om als eerste een showroom voor ramen en deuren in Brussel te openen. Ze waren daarmee pionier in de ramen en deuren markt en zo kent Belisol haar ontstaan. Nu, 45 jaar later, is Belisol een internationaal bedrijf met meer dan 80 showrooms verspreid over België, Nederland en Frankrijk.Vandaag is Belisol nog steeds in handen van de familie en staat de tweede generatie aan het roer. En dat is, mijns inziens, absoluut een troef. Enerzijds wordt de vergaarde kennis van generatie op generatie doorgegeven. Ze krijgen een sterke voeling met het bedrijf en ontwikkelen alvast een zeer sterke betrokkenheid. Anderzijds, heb je als familieleden aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen. Je kan eenieder perfect inschatten op zijn of haar sterktes en zwaktes en op die manier de rollen binnen het bedrijf optimaal verdelen. Je weet wat je van elkaar kan verwachten en dat is nu eenmaal heel makkelijk werkbaar.”
Hoe is het bedrijf in die 45 jaar geëvolueerd?
“Belisol is sinds haar ontstaan in 1977 geëvolueerd van een kleinschalige KMO naar een internationaal bedrijf met franchisestructuur. De omzet is in die jaren verveelvoudigd en het klantenbestand kende een exponentiële groei. Het aantal leveranciers en medewerkers kon niet achterblijven en schoot ook de lucht in. Uiteraard kan een bedrijf als Belisol ook op productniveau niet blijven stilstaan. Ons productgamma is niet alleen uitgebreider, maar ook geëvolueerd conform de hedendaagse geldende normen en de trends.Dat het bedrijf een enorme groei kende staat vast. Maar in sé is de kern van wat we doen onveranderd gebleven: we leveren en plaatsen nog steeds ramen en deuren in pvc, aluminium of hout bij particuliere klanten. En dat doen we nog steeds met dezelfde missie: we creëren betrouwbare realisaties waar we blijvend trots op zijn.”
LEESTIP >>> 2021 was een recordjaar voor Belisol
Wat is de sterkte van Belisol?
“Bij Belisol handelen we steeds vanuit het oogpunt van de klant. Elke klant, van Groningen tot Saint-Tropez, klein of groot project, moet tevreden zijn. Werken wij dan foutloos? Uiteraard niet, fouten maken is menselijk. Maar dan is het aan ons om het vertrouwen van de klant niet te schaden en het project alsnog tot een goed einde te brengen. Dat is en blijft onze voornaamste doelstelling.”“Belisol. Want u wil zeker zijn.” Wat kan de Belisol-klant verwachten?
“Bij Belisol ben je als klant niet alleen zeker van kwalitatieve producten, maar ook van een uitmuntende service. Het merk Belisol wordt gedragen door lokale ondernemers. Zij geven Belisol een identiteit, een gezicht. Zo staat iedere Belisol-ondernemer borg voor de kwaliteit en de duurzaamheid van onze producten en onze service. Ramen en deuren moeten een leven lang meegaan. Daarom koop je ze bij ondernemers die je vertrouwt, mensen met ervaring die bovendien kunnen terugvallen op de expertise van een grote, Belgische groep.”Zijn er toekomstperspectieven en welke zijn dat?
“We willen ontegensprekelijk de meest zekere keuze zijn in de markt. Of liever: blijven. Belisol bekleedt niet voor niets de positie van marktleider en die positie willen we in de toekomst vooral bestendigen. We streven een gestage groei na, zonder datgene uit het oog te verliezen waarin we zo uitblinken: onze klantgerichte service. Kortom, we zullen de komende jaren op dit elan verder doen. En wie weet, misschien is dat ooit wel in handen van weer een volgende generatie.”
Nieuws
De kunst van het transformeren en rendabel maken van uw bestaande verkooppunten
Lees meer
Wat mag een goede lead van een gekwalificeerde Franchisekandidaat kosten?
Lees meer
Brico opent een nieuwe winkel in Chaumont-Gistoux
Lees meer
Jouw kans om te stralen: word succesvol Jumbo-franchisenemer in de retailrevolutie!
Lees meer
CTR Chicken : Nieuwe franchiseformule op Franchise.be
Lees meer
Group Bruno luidt een nieuw tijdperk in met een vernieuwde directie, een frisse huisstijl en ambitieuze toekomstplannen
Lees meer