Carrefour werkt in Frankrijk met een score die voeding een score geeft op basis van persoonlijke voorkeur, dieet en gezondheidscriteria. Consumenten moeten een formulier invullen met hun dieetvoorkeuren en kunnen bovendien aangeven of ze producten wensen met minder suiker en zout of meer vezels, en ook aangeven wat ze lusten en wat niet.

Producten die beter aan hun verwachtingen voldoen, krijgen dan een hogere gepersonaliseerde score. Carrefour kan daarbij ook alternatieven voorstellen voor minder gezonde producten. De score geldt enkel voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als olie, suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten.

Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit uit dat ze gebruikt worden voor reclame of marketing, wat nochtans voor de hand ligt.
Nieuws
Training
Vlaams opleidingsverlof: wijzigingen vanaf 1 april 2025 Lees meer
vandelanotte kmo groeisubsidie.png
Overzicht van de oproepen voor de kmo-groeisubsidie Lees meer
Le Comptoir de Mathilde breidt uit en opent een nieuwe winkel in Luik Lees meer
Delhaize Dessel heropent in gloednieuw jasje: lokaal, duurzaam en helemaal klaar voor de toekomst Lees meer
Gloednieuwe Proxy Delhaize Maleizen opende gisteren de deuren Lees meer
Carré d’artistes Brussel: een vurige start die de weg opent naar ontwikkeling in Vlaanderen Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?