- Een vliegende start? Als franchise-ondernemer kunt u profiteren van de naamsbekendheid van de franchisegever. Hierdoor hoeft u niet eerst te investeren in marketingacties, maar kunt u zich direct richten op uw business en business doen.
- Over marketingacties gesproken... vergeet u niet stil te staan bij uw opening? Een feestelijke opening is altijd winning.
- Normaal gesproken wordt de overige marketing van het franchise-merk regionaal geregeld. Is dat zo; top! Waarom? Hierdoor hoeft u zich alleen bezig te houden met ondernemen en uw franchise tot een succes te maken!
- Onthoud wel: franchise is niet alleen maar meeliften op bestaand succes (het merk), maar vergt ook ondernemerschap.
- Doordat de franchisegever u veel uit handen neemt, zoals administratie, maar ook marketing (reclame) en inkoop, heeft u tijd om u haast volledig om ondernemen te richten. Dus ga het ondernemerschap niet uit de weg!
- Ofwel: de franchiseformule heeft al naam gemaakt, maar als franchisenemer hoort u het (uw filiaal) nog waar te maken.
- Ondanks de landelijke reclame, is het geen straf om eens te investering in lokale marketing. Heeft u weleens gedacht aan het sponsoren van de plaatselijke sportclub? Immers, uw klanten bevinden zich veelal daar.
- Begeleiding, cursussen en andere hulpvormen zijn een fijne bijkomstigheid van een franchise-onderneming. En maak daar gebruik van! Ontwikkel en blijf ontwikkelen. Immers, de franchisegever ziet u ook graag slagen, want naast uw financiƫle bijdrage is het tevens in het belang van de franchisegever om uw filiaal tot een succes te brengen!
- Als franchise-ondernemer profiteert u van schaalvoordelen zoals een goedkopere inkoop. Ideaal! Hierdoor heeft u een grotere marge op uw producten.
Nieuws
Schrijf je nu al in voor de "Stay up to date" sessies van Sodalis in 2025
Lees meer
Wat leeft er vandaag in Employee Benefits?
Lees meer