Benodigd Eigen Vermogen
Vanaf €80.000Totale inverstering
Gemiddeld €350.000Instapkosten
Gemiddelde omzet
Gemiddeld €1.200.000 na 2 jaarInformatie Belchicken Franchise
Belchicken, opgericht in België in 2019, biedt een nieuwe eetervaring die is ontworpen voor de gezinnen die het verwelkomt in een gezellige en comfortabele omgeving. Belchicken is gespecialiseerd in fried chicken en biedt hartige, smakelijke en gevarieerde gerechten, rijk aan een unieke smaak. Belchicken is aanwezig in België, Duitsland en Frankrijk.
Het begon allemaal in België, iets meer dan twee jaar geleden. Vandaag telt het franchisenetwerk van Belchicken al 40 restaurants, waarvan 4 in Duitsland en een eerste opening in Frankrijk. Dit is nog maar het begin: eind 2022 zou de keten zo'n vijftien restaurants in Frankrijk moeten hebben. Tegen 2026 voorziet Belchicken om in totaal 350 vestigingen te hebben.
Belchicken maakt geen deel uit van de fastfoodbeweging die vaak over de Atlantische Oceaan wordt aangetroffen. Met hun luchtige en warme omgeving geven de restaurants van Belchicken de voorkeur aan een "gezellig" concept. Het is een plaats van leven, van ontmoeting. Het onderscheidt zich door de aangeboden ruimte, de verscheidenheid en grootte van de tafels, het comfort van de fauteuils,...
Ongeacht het tijdstip van de dag komen we daar samen met familie of vrienden om te eten, om te ontspannen. Door zijn tijd te nemen en te genieten. Vaak hebben kinderen daar zelfs een ruimte waar ze plezier kunnen hebben en hun energie kwijt kunnen. Belchicken rijmt niet op "fast food". Het heeft van het Amerikaanse concept alleen de toog gehouden waar je komt om jezelf te bedienen.
Het begon allemaal in België, iets meer dan twee jaar geleden. Vandaag telt het franchisenetwerk van Belchicken al 40 restaurants, waarvan 4 in Duitsland en een eerste opening in Frankrijk. Dit is nog maar het begin: eind 2022 zou de keten zo'n vijftien restaurants in Frankrijk moeten hebben. Tegen 2026 voorziet Belchicken om in totaal 350 vestigingen te hebben.
Belchicken maakt geen deel uit van de fastfoodbeweging die vaak over de Atlantische Oceaan wordt aangetroffen. Met hun luchtige en warme omgeving geven de restaurants van Belchicken de voorkeur aan een "gezellig" concept. Het is een plaats van leven, van ontmoeting. Het onderscheidt zich door de aangeboden ruimte, de verscheidenheid en grootte van de tafels, het comfort van de fauteuils,...
Ongeacht het tijdstip van de dag komen we daar samen met familie of vrienden om te eten, om te ontspannen. Door zijn tijd te nemen en te genieten. Vaak hebben kinderen daar zelfs een ruimte waar ze plezier kunnen hebben en hun energie kwijt kunnen. Belchicken rijmt niet op "fast food". Het heeft van het Amerikaanse concept alleen de toog gehouden waar je komt om jezelf te bedienen.
Sector | HoReCa |
Sub sector | Restaurant & Take Away |
Locatie criteria | Centrale ligging met hoge bezoekersaantallen |
Bedrijfsinformatie
Type franchise | Franchise |
Franchise sinds | 2019 |
Franchise opleiding programma | Een gepersonaliseerde training wordt voorzien voor elke nieuwe franchisenemer |
Financieel
Gemiddelde omzet in € | Gemiddeld €1.200.000 na 2 jaar |
Totale investering in € | Gemiddeld €350.000 |
Benodigd eigen vermogen in € | Vanaf €80.000 |
Royalties en andere doorlopende bijdragen | 3% royalties 1% marketing bijdrage |
Totaal aantal vestigingen | 6 |
Aantal Franchise vestigingen | 39 |
Aantal buitenlandse vestigingen | 10 |