
Het minimum bedrag die u zelf persoonlijk dient te investeren om een verkooppunt te starten (exclusief financiering)
Benodigd Eigen Vermogen
€150.000Het bedrag van de totale investering die nodig is om het verkooppunt op te starten (inclusief financiering)
Totale inverstering
€500.000Het bedrag van de instapkosten. Dit is een éénmalig bijdrage voor het gebruik van het merk, concept know how, opleiding, opstart begeleiding, etc.
Instapkosten
1% van de voorziene jaaromzetDe gemiddelde verwachte omzet van een verkooppunt
Gemiddelde omzet
Informatie Färm Franchise
Opgericht in 2013, is Färm een Belgisch netwerk van winkels die zich toeleggen op de distributie van biologische producten. In 2022 fuseerde Färm met Ekoplaza, een familiebedrijf dat voornamelijk actief is in Nederland en Vlaanderen, om hun aanwezigheid in heel België te versterken en de normen voor biologische producten te verhogen.
WELKOM IN UW BETROKKEN BIO-WINKEL!
Door biologisch, lokaal en ethisch te consumeren. Maar ook door onafhankelijke producenten en familiebedrijven te steunen en beursgenoteerde multinationals te vermijden. Färm, voor eerlijk en goed eten!
DE VERBINTENISSEN VAN FÄRM
Onze ambitie en wil is om iedereen de mogelijkheid te bieden om duurzamer, ecologischer en verantwoordelijker te consumeren.
Bij Färm zetten we ons in om u producten aan te bieden met een biologisch label. Dit kwaliteitslabel waarborgt de technische productienormen en certificeert dat de producten in al onze winkels niet zijn blootgesteld aan kunstmest of synthetische pesticiden.
Toch vinden we dat dit label noodzakelijk, maar niet voldoende is; de economische en maatschappelijke aspecten zijn voor ons net zo belangrijk als de ecologische en milieutechnische aspecten.
Daarom promoten en belichamen we niet alleen bio, maar DE BIO in zijn geheel, via onze 7 verbintenissen:
1. 100% biologische of in conversie zijnde producten aanbieden
2. De meest lokale producten selecteren
3. Biologische en ethische landbouwketens ondersteunen
4. Een consumptie aanmoedigen die zo min mogelijk afval genereert
5. Kiezen voor onafhankelijke en familiebedrijven die zich inzetten voor ecologie
6. Een eerlijke samenwerking tussen alle schakels in de voedselketen versterken
7. Onze medewerkers een zinvolle baan bieden
DE TROEVEN VAN HET FÄRM-CONCEPT
Al het beste van bio onder één dak
Färm is een echt alternatief voor klassieke supermarkten, waar u alles in een biologische, lokale en verantwoorde versie vindt. Met meer dan 5.000 referenties in voeding, huishoudelijke producten, voedingssupplementen... alles is aanwezig voor een one-stop-shopping zonder compromis.
Een veeleisende en kwaliteitsvolle keuze
Elk product in de rekken wordt zorgvuldig geselecteerd om een positieve impact op gezondheid, milieu en samenleving te garanderen. U hoeft geen etiketten te ontcijferen: alles bij Färm voldoet aan hoge duurzaamheid- en ethische normen.
Färm-winkels leggen sterk de nadruk op het verminderen van verpakkingen door een breed assortiment bulkproducten aan te bieden, van groenten en fruit tot ecologische onderhoudsproducten. Dit initiatief helpt de ecologische voetafdruk te minimaliseren en een duurzame levensstijl te bevorderen.
Färm geeft de voorkeur aan Belgische producten en, indien mogelijk, directe aankopen bij producenten. Deze aanpak ondersteunt de lokale economie, verzekert optimale traceerbaarheid en garandeert de versheid van de producten voor de consument.
Een efficiënt logistiek platform
Het Färm-netwerk vertrouwt exclusief op de Biofresh-logistieke centrale voor een groot aantal producten. Dankzij de aankoopkracht en efficiëntie van de groep kunnen de winkels de beste marktprijzen aanbieden, zonder druk uit te oefenen op de producenten, die al jarenlang onze partners zijn.
Nationale aanwezigheid
Voor de fusie in 2022 telde Färm 8 eigen winkels en 9 franchisewinkels, voornamelijk in Brussel en Wallonië. Vandaag, met Ekoplaza, heeft de groep meer dan 40 winkels in België en meer dan 90 in Nederland ontwikkeld.
WELKOM IN UW BETROKKEN BIO-WINKEL!
Door biologisch, lokaal en ethisch te consumeren. Maar ook door onafhankelijke producenten en familiebedrijven te steunen en beursgenoteerde multinationals te vermijden. Färm, voor eerlijk en goed eten!
DE VERBINTENISSEN VAN FÄRM
Onze ambitie en wil is om iedereen de mogelijkheid te bieden om duurzamer, ecologischer en verantwoordelijker te consumeren.
Bij Färm zetten we ons in om u producten aan te bieden met een biologisch label. Dit kwaliteitslabel waarborgt de technische productienormen en certificeert dat de producten in al onze winkels niet zijn blootgesteld aan kunstmest of synthetische pesticiden.
Toch vinden we dat dit label noodzakelijk, maar niet voldoende is; de economische en maatschappelijke aspecten zijn voor ons net zo belangrijk als de ecologische en milieutechnische aspecten.
Daarom promoten en belichamen we niet alleen bio, maar DE BIO in zijn geheel, via onze 7 verbintenissen:
1. 100% biologische of in conversie zijnde producten aanbieden
2. De meest lokale producten selecteren
3. Biologische en ethische landbouwketens ondersteunen
4. Een consumptie aanmoedigen die zo min mogelijk afval genereert
5. Kiezen voor onafhankelijke en familiebedrijven die zich inzetten voor ecologie
6. Een eerlijke samenwerking tussen alle schakels in de voedselketen versterken
7. Onze medewerkers een zinvolle baan bieden
DE TROEVEN VAN HET FÄRM-CONCEPT
Al het beste van bio onder één dak
Färm is een echt alternatief voor klassieke supermarkten, waar u alles in een biologische, lokale en verantwoorde versie vindt. Met meer dan 5.000 referenties in voeding, huishoudelijke producten, voedingssupplementen... alles is aanwezig voor een one-stop-shopping zonder compromis.
Een veeleisende en kwaliteitsvolle keuze
Elk product in de rekken wordt zorgvuldig geselecteerd om een positieve impact op gezondheid, milieu en samenleving te garanderen. U hoeft geen etiketten te ontcijferen: alles bij Färm voldoet aan hoge duurzaamheid- en ethische normen.
Färm-winkels leggen sterk de nadruk op het verminderen van verpakkingen door een breed assortiment bulkproducten aan te bieden, van groenten en fruit tot ecologische onderhoudsproducten. Dit initiatief helpt de ecologische voetafdruk te minimaliseren en een duurzame levensstijl te bevorderen.
Färm geeft de voorkeur aan Belgische producten en, indien mogelijk, directe aankopen bij producenten. Deze aanpak ondersteunt de lokale economie, verzekert optimale traceerbaarheid en garandeert de versheid van de producten voor de consument.
Een efficiënt logistiek platform
Het Färm-netwerk vertrouwt exclusief op de Biofresh-logistieke centrale voor een groot aantal producten. Dankzij de aankoopkracht en efficiëntie van de groep kunnen de winkels de beste marktprijzen aanbieden, zonder druk uit te oefenen op de producenten, die al jarenlang onze partners zijn.
Nationale aanwezigheid
Voor de fusie in 2022 telde Färm 8 eigen winkels en 9 franchisewinkels, voornamelijk in Brussel en Wallonië. Vandaag, met Ekoplaza, heeft de groep meer dan 40 winkels in België en meer dan 90 in Nederland ontwikkeld.
Sector | Supermarkten |
Sub sector | Supermarkten |
Land van oorsprong | België |
Aantal voltijdse equivalenten | 10 |
Locatie criteria | Stadscentra, shopping of commerciële centra |
Bedrijfsinformatie
Type franchise | Franchise |
Pre-opening ondersteuning | Een gepersonaliseerde training wordt voorzien voor elke nieuwe franchisenemer |
Blijvende ondersteuning | Wij bieden permanent ondersteuning aan |
Financieel
Totale investering in € | €500.000 |
Benodigd eigen vermogen in € | €150.000 |
Instapgeld in € | 1% van de voorziene jaaromzet |
Royalties en andere doorlopende bijdragen | 2% |
Marketing bijdrage | Variabel |
Hoe is de aankoop geregeld? | Gecentraliseerd |
Nieuws
Färm : Nieuwe franchiseformule op Franchise.be
Lees meer