87378.jpg
Het minimum bedrag die u zelf persoonlijk dient te investeren om een verkooppunt te starten (exclusief financiering)
Benodigd Eigen Vermogen
Vanaf €50.000
Het bedrag van de totale investering die nodig is om het verkooppunt op te starten (inclusief financiering)
Totale inverstering
Vanaf €150.000
Het bedrag van de instapkosten. Dit is een éénmalig bijdrage voor het gebruik van het merk, concept know how, opleiding, opstart begeleiding, etc.
Instapkosten
€30.000
De gemiddelde verwachte omzet van een verkooppunt
Gemiddelde omzet
)

Informatie Le Comptoir de Mathilde Franchise

Le Comptoir de Mathilde heeft sinds 2007 de ambitie om mooie en lekkere producten aan te bieden en om de Franse gastronomie hoog in het vaandel te dragen. Het netwerk is trots om bovenal fabrikant te zijn, omdat dit het mogelijk maakt om voortdurend nieuwe ideeën te ontwikkelen, zichzelf te verbeteren en ook de smaak van goede producten te behouden die herinneringen aan de kindertijd oproepen.

Een delicatessenwinkel toegankelijk voor iedereen, met Made in France-producten van hoge kwaliteit die nostalgie oproepen... Le Comptoir de Mathilde is een concept dat zowel in Frankrijk als in het buitenland populair is. Met momenteel meer dan 140 winkels in Frankrijk en 3 in België, blijft Le Comptoir de Mathilde groeien met als doel tegen 2026 in totaal 200 verkooppunten te hebben.

PRESENTATIE VAN HET CONCEPT : LE COMPTOIR DE MATHILDE

Le Comptoir de Mathilde beschikt over 4 werkplaatsen en 20.000m² aan productiecapaciteit, wat het mogelijk maakt om de verschillende productlijnen te vervaardigen:
• Chocolade om te snacken, met een hoog cacaogehalte voor pure chocolade.
• Hoogwaardige smeerpasta zonder palmolie en zonder GGO's, met tot wel 55% hazelnootpasta.
• Speciale alcoholische dranken.
• Kruiden (mosterd, geïnfuseerde oliën en azijnen, zouten en peper uit de hele wereld).

Het merk biedt een uniek winkelconcept in een "100% vintage" stijl. Een atypische etalage, met de hand versierd en volledig open naar buiten, geeft consumenten toegang tot de wereld van Le Comptoir de Mathilde. Met meubels van 100% gerecycled hout, een gezellige sfeer, en trompe-l'oeil schilderijen, creëert het een warme, geruststellende omgeving die uitnodigt om nostalgische smaken te proeven. De 5 zintuigen worden geprikkeld met producten die ter plekke geproefd kunnen worden.

Dankzij deze elementen heeft de franchise Le Comptoir de Mathilde kunnen voldoen aan de eisen van een klantengroep die op zoek is naar kwalitatieve, smaakvolle, nostalgische en betaalbare producten. In korte tijd heeft het merk zich weten te vestigen op de Franse markt en daarbuiten, door een zachte nostalgie van pure genotmomenten te verspreiden.

FRANCHISENEMER WORDEN VAN LE COMPTOIR DE MATHILDE BETEKENT:

• Deel uitmaken van een mensgericht netwerk dat teamgeest, creativiteit, delen, respect en klantgerichtheid waardeert... waarden die het merk onderscheiden van de concurrentie.
• Profiteren van een opleiding in "commerciële effectiviteit in de winkel".
• Regelmatig vernieuwde recepten en nieuwe producten aan je klanten kunnen aanbieden.
• Een verfijnde zintuiglijke marketing, met verleidelijke geuren en nostalgische muziek... de 5 zintuigen worden geprikkeld rond de producten die geproefd kunnen worden.

AMBITIE VOOR BELGIE

Sinds 2014 aanwezig in België met 3 winkels in Brugge en Brussel, en via delicatessenwinkels of in selectieve distributiehoeken. Le Comptoir de Mathilde zoekt Franchisenemers willen een of meer winkels openen in hun regio, zowel in het stadscentrum als in winkelcentra.
Sector Food
Sub sector Delicatessenzaak
Aantal voltijdse equivalenten 1-2
Locatie criteria Stadscentra, residentiële buurten of shopping centra

Bedrijfsinformatie

Type franchise Franchise
Franchise sinds 2007
Franchise opleiding programma Een gepersonaliseerde training van 2 weken wordt voorzien voor elke nieuwe franchisenemer
;

Financieel

Totale investering in € Vanaf €150.000
Benodigd eigen vermogen in € Vanaf €50.000
Master Franchise Fee in €
Royalties en andere doorlopende bijdragen 5% royalties
Totaal aantal vestigingen 10
Aantal Franchise vestigingen 150
Master Franchise gebied
Sub-Franchise toegelaten Nee
;
Nieuws
Heropening na renovatie van Comptoir de Mathilde in Brussel Lees meer
Chocolade en delicatessen le comptoir de mathilde een authentiek merk Lees meer
;

Vestigingen Le Comptoir de Mathilde Franchise

function downloadFile() { fetch('/umbraco/surface/franchise/DownloadFiles/38368', { method: 'GET' }) .then(response => { if (!response.ok) { throw new Error(`HTTP error! Status: ${response.status}`); } return response.text(); }).then(data => { var link = document.createElement('a'); link.href = data; link.download = "Le Comptoir de Mathilde"; document.body.appendChild(link); link.click(); document.body.removeChild(link); }) .catch(error => { console.error('Error:', error); }); } function contactFranchiser(){ window.franchise.commit("wizard-selection", JSON.stringify({ ids: '38368', isConfirmation: false })); document.querySelector('[data-wizard]').classList.remove('d-none') }
We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?