Presentatie van Cavavin

Cavavin is een familiebedrijf dat in 1996 begon als franchise. In 2016 nam Olivier Mermuys, de schoonzoon van Michel Bourel, het management van het bedrijf over en startte hij de internationale ontwikkeling. Vandaag heeft Cavavin een twintigtal franchises in het buitenland en blijft het uitbreiden naar nieuwe markten terwijl het zijn aanwezigheid in Frankrijk consolideert.

Cavavin's plannen voor de toekomst

Clément David, de internationale netwerkontwikkelaar van Cavavin, werkt al vier jaar samen met franchisenemers. Met zijn ervaring in Azië als vertegenwoordiger van Franse wijnen en in de distributie van gedistilleerde dranken in Parijs, is Clément een onmisbare steunpilaar voor de nieuwe franchisenemers, die hij begeleidt vanaf de opening tot de exploitatie van hun winkel. Hij licht de toekomstplannen van Cavavin toe: “Onze belangrijkste doelstelling is om de Franse markt te consolideren en onze aanwezigheid in Europa te ontwikkelen, met name in het Verenigd Koninkrijk en België. In België heeft Cavavin al twee franchisenemers en we zijn van plan om er binnenkort nog meer franchises te openen. Franchisenemers genieten van een exclusieve zone rond hun winkel, wat zorgt voor beperkte concurrentie en optimale ondersteuning voor hun ontwikkeling.”

Het ideale profiel van een Cavavin franchisenemer

“Het ideale profiel voor een Cavavin franchisenemer is vooral een ondernemer met een passie voor wijnen en sterke dranken, en een sterke voorliefde voor klantenrelaties. Je hoeft geen wijnexpert te zijn, want Cavavin biedt een uitgebreide training van drie weken, inclusief modules over wijnbouw, gedistilleerde dranken en operationeel beheer van de winkel.”

Opleiding en ondersteuning voor franchisenemers

“Cavavin biedt een trainingsprogramma in drie fasen: een week in het hart van de wijngaarden van Saint-Émilion om de wijnen te ontdekken, een week op het hoofdkantoor in Guérande om te begrijpen hoe de franchise werkt en een week in een geïntegreerde winkel om helemaal ondergedompeld te worden voor de opening. Bovendien geniet elke franchisenemer van persoonlijke ondersteuning voor en na de opening, met een toegewijde manager voor hun dagelijkse behoeften.”

Marketingondersteuning

Het marketingteam van Cavavin bestaat uit vier personen en werkt nauw samen met de franchisenemers. Van wereldwijde communicatiecampagnes (zoals maandelijkse promoties) tot specifieke lokale initiatieven, franchisenemers hebben toegang tot gedrukte en digitale tools, evenals content voor sociale netwerken. Een communicatiebureau ondersteunt het netwerk ook internationaal.

Waarom kiezen voor Cavavin?

“Cavavin is een familiebedrijf met bijna 40 jaar ervaring”, legt Clément uit. “Met 300 partner-wijnmakers en 2.000 referenties aan wijnen, champagnes, sterke dranken en accessoires hebben franchisenemers toegang tot een breed assortiment aan kwaliteitsproducten tegen geweldige prijzen. Het moderne, gebruiksvriendelijke concept van Cavavin is ontworpen om een gepassioneerde klantenkring aan te trekken en te behouden.”

Als je een ondernemer bent met een passie voor wijnen en gedistilleerde dranken, dan biedt Cavavin je een uitzonderlijke kans om van je passie te leven terwijl je profiteert van de steun van een solide en ervaren netwerk. Aarzel niet om contact op te nemen met Cavavin voor meer informatie en om je project te bespreken met Clément David, International Development Manager. Zet de eerste stap naar een nieuw, lonend en bevredigend professioneel avontuur met Cavavin.

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?