Iets minder dan twee maanden nadat Geoffroy Gersdorff als CEO naar België is teruggekeerd, laat Carrefour Group nogmaals zien hoeveel belang het hecht aan de heropleving van zijn Belgische afdeling en stuurt het een van de sleutelfiguren van zijn Franse activiteiten om het Belgische team te versterken.

LEESTIP >>> Geoffroy Gersdorff werd benoemd als Algemeen Directeur van Carrefour Belgium

Eddy Gendronneau, de huidige directeur verkoop en klanten voor de hypermarkten bij Carrefour Frankrijk, verlaat zijn functie om Carrefour België te vervoegen. Het nieuws circuleerde al enkele dagen in Frankrijk, maar het was nog niet duidelijk wat zijn precieze functie zou zijn. Tot nu, want Geoffroy Gersdorff heeft zojuist aan zijn teams bevestigt dat Eddy Gendronneau de functie van directeur verkoopsontwikkeling België op zich zal nemen en lid wordt van het Belgisch Uitvoerend Comité, waar hij aan de algemeen directeur van Carrefour België zal rapporteren.

Eddy Gendronneau heeft zijn hele carrière gewerkt bij Carrefour, waar hij in 1995 in dienst trad na een marketingopleiding. Hij begon zijn loopbaan als manager voor papierwaren en cultuur in de winkels van Givors en Ecully, en stapte in 2001 over naar de functie van afdelingschef non-food in Quimper en vervolgens Marseille. In 2006 werd hij directeur van de hypermarkt Aire sur la Lys in de regio Nord-Pas-de-Calais en vervolgens, in 2008, van Carrefour Roanne. In 2010 werd hij benoemd tot directeur verkoopsontwikkeling non-food Frankrijk. In 2016 vervoegde hij de business unit Carrefour Market, waar hij verkoopdirecteur was voor de supermarkten in Frankrijk. Sinds januari 2019 was hij verkoopdirecteur voor de hypermarkten in Frankrijk. Op 19 september begint hij aan zijn nieuwe functie in België.

Matthieu Ullens, directeur e-commerce, data en digitale transformatie

Naast Eddy Gendronneau is er nog een nieuw gezicht in het Uitvoerend Comité van Carrefour België. Zo laat Carrefour ons net weten dat Matthieu Ullens benoemd is tot directeur e-commerce, data en digitale transformatie België. Hij zal ook rapporteren aan de algemeen directeur van Carrefour België.

Matthieu Ullens begon zijn carrière in 1999 als consultant bij Boston Consulting Group, vervolgens ging hij in 2007 aan de slag als verantwoordelijke voor de strategie bij eBay in België en richtte hij in 2009 een internetstart-up op. In april 2013 trad hij in dienst bij Vente-Exclusive.com waar hij het IT-team leidde en verantwoordelijk was voor de integratie van Vente-Privée. In september 2017 werd hij chief digital officer bij Van de Velde waar hij de e-commerce activiteiten mee hielp ontwikkelen en en alle strategische projecten begeleidde. In september 2019 richtte hij in Brussel The Digital Company op, een adviesbureau in het digitale domein. Sinds juli 2020 was hij verantwoordelijk voor het digitale aspect bij Arvesta.
Nieuws
Geoconsulting Simonet
De kunst van het transformeren en rendabel maken van uw bestaande verkooppunten Lees meer
recruitment franchise be.png
Wat mag een goede lead van een gekwalificeerde Franchisekandidaat kosten? Lees meer
Klantvriendelijk ondernemen bij Jumbo Lees meer
Solidaire afronding bij Carrefour levert opnieuw € 116.367 op voor de vzw Pink Ribbon Lees meer
Kiabi viert 4 jaar ‘Good Friday’ met Make-A-Wish Lees meer
Valenta Ontvangt EcoVadis Bronzen Medaille voor Duurzaamheidsuitmuntendheid Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?