Gong cha: 's werelds nummer 1 thee merk

Opgericht in 2006 in Kaohsiung, Taiwan, heeft Gong Cha, wat zich laat vertalen als “thee als eerbetoon aan de keizer”, haar deuren geopend voor de Bubble Tea markt.

Gong cha is een van oorsprong Taiwanese keten met een wereldwijde reputatie en 2.000 winkels over de hele wereld. Het is het nummer 1 theemerk. Voor Soufiane en zijn broers was de eerste reden om met Gong cha in zee te gaan de versheid en kwaliteit van het aangeboden product. De thee wordt geïmporteerd uit Taiwan om een uitzonderlijke kwaliteit te garanderen. Elke ochtend wordt de thee gezet en om de 3 tot 4 uur ververst. Bovendien betekent de wereldwijde aanwezigheid van de keten dat ze goed zichtbaar zijn en een zeer goede reputatie hebben.

Onschatbare steun van Gong cha: financiering, training en voortdurende ondersteuning

Voordat de winkel werd geopend, kregen de franchisenemers hulp van onschatbare waarde bij het verkrijgen van de benodigde financiering. Ze kregen ook praktische en effectieve training. Daarnaast hebben de franchisenemers vanaf het begin tot op de dag van vandaag voortdurende ondersteuning gekregen. Dit omvat marketing, verkoop, grondstoffen, franchising en master franchising,.... Voordat ze hun eerste filiaal openden, kregen Soufiane en zijn broers de gelegenheid om de oprichters van het merk te ontmoeten tijdens een bezoek van Global Gong cha.

Een succesvolle opening in Bergen dankzij een uitgebreide strategie

Bij de opening kwam een begeleider ter plaatse om ervoor te zorgen dat het team zelfstandig kon werken. Op het vlak van trends en sociale netwerken werd alles in het werk gesteld om zoveel mogelijk mensen naar de opening van de winkel te lokken. Op de openingsdag zorgde het merk voor een fotograaf, een show, accessoires zoals flyers en nog veel meer. Als gevolg daarvan zijn de franchisenemers een stuk geruster en was de opening in Bergen een echt succes.

LEESTIP >>> Ondernemer Adlane Draou wil met Gong Cha de Benelux en Frankrijk veroveren

Solidariteit binnen de Gong cha franchise in de Benelux

Tot slot hebben de franchisenemers zeer goede contacten met de masterfranchisenemer van Gong cha in Brussel en andere franchisenemers in België. De franchisenemers helpen elkaar bijvoorbeeld bij een voorraadtekort en het advies dat ze elkaar geven, helpt hen om zich te ontwikkelen en de juiste beslissingen te nemen.

Twijfel je om in de wereld van franchising te stappen?

“Naar mijn mening moet elke ondernemer een persoonlijke studie maken op basis van zijn of haar vaardigheden. Je moet kijken of je geschikt bent voor dit franchisenetwerk. Daarna is er volgens mij geen reden om te twijfelen. We zijn tevreden met het bedrijfsmodel en we willen nog wat verder uitbreiden in België. Het project is winstgevend, de thee is van hoge kwaliteit en het concept is populair bij klanten. We bieden een assortiment theeën aan, waaronder fruitige en melkachtige theeën. Dankzij de focus van het merk op drankinnovatie is er veel flexibiliteit en kunnen klanten kiezen uit in totaal 600 combinaties,” legt Soufiane uit.
Nieuws
“Spar Colruyt Group is een betrouwbare partner”, Alexandre Cerone, franchisenemer Spar in Ressaix Lees meer
Van Vlaanderen naar Namen: Een leven tussen twee culturen - Jan, de eerste franchisenemer van KINGRIBS in Wallonië Lees meer
"Lokale zichtbaarheid is essentieel", Rik franchisenemer Snap Fitness Lees meer
De Brico franchise : een buitenkans voor ondernemers Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?