Constant leren en sociale interactie: de voordelen van franchise

“Nadat ik in de voedingsdistributie had gewerkt, ontdekte ik de wereld van franchising toen ik als werknemer bij Bristol begon,” legt Benjamin uit. “Deze nieuwe ervaring in de wereld van schoenen en textiel vond ik onmiddellijk heel boeiend. Er wordt echt voor de klanten gezorgd en de relationele kant is heel verschillend. Ik heb er in de loop der jaren een nieuwe passie aan overgehouden. Door samen met mijn manager naar collectiepresentaties en vergaderingen te gaan, heb ik echt geleerd waar het bij franchisenemers allemaal om draait. Tegen het einde van haar carrière hielp ik haar ook om initiatief te nemen en doelen te stellen. Toen ze met pensioen ging, nam ik het over.”

“Bij Bristol is er geen persoonlijke bijdrage. We werken met een systeem waarbij we 1% van onze omzet opzij kunnen zetten, een beetje zoals een spaardeposito. Wanneer we een bepaald bedrag bereiken in verhouding tot de omzet van de winkel, stoppen we met sparen en wordt dit bedrag geblokkeerd op een rekening, die ook geld oplevert. Dit systeem is erg voordelig als franchisenemer.

Met een gerust hart ondernemer worden: de stabiliteit van franchising

Franchisenemers zijn in de eerste plaats ondernemers. Het is dus hun taak om dingen voor elkaar te krijgen. “Als franchisenemer van Bristol ben ik verantwoordelijk voor het managen van een team, het is o.a. mijn taak om werknemers aan te werven en op te leiden. Ik ben ook verantwoordelijk voor de commerciële en administratieve kant van de zaak en het gaat echt om het opzetten van onze eigen winkel. Het management is erg flexibel en vertrouwt ons, waardoor we kunnen creëren, bijdragen en werken aan een constante omzet. Dat geeft ons echt het vermogen en de kracht om ondernemend te zijn.”

Bristol biedt veel opleidingen. Deze gaan van productkennis tot winkelinrichting, allemaal gericht op het zo goed mogelijk kunnen helpen van onze klanten. Er worden regelmatig bijeenkomsten georganiseerd met alle franchisenemers zodat we kennis kunnen uitwisselen en ideeën aan de CEO en het management kunnen voorleggen. Dankzij deze aanpak en de goede communicatie kunnen we voortdurend evolueren. Bristol is een Belgisch familiebedrijf dat zich voortdurend ontwikkelt en zichzelf uitdaagt, wat ik erg waardeer,” vervolgt Benjamin.

“Ik werk nu al 10 jaar voor Bristol en ik ben franchisenemer in 1, binnenkort 2 winkels. Er zijn dus zeker ook groeimogelijkheden binnen Bristol. Ik kan rekenen op de marketingondersteuning van het merk en ik heb ook accounts aangemaakt op alle sociale netwerkplatforms om het merk en mijn winkels te promoten. Bovendien is er echt een gevoel van onderlinge steun binnen het franchisenetwerk. We kunnen allemaal van elkaars ervaringen leren.”

LEESTIP >>> Bristol wil de komende jaren 20 nieuwe winkels openen

Franchisesucces: Benjamins voldoening als ondernemer

“Het is een fascinerende baan,” concludeert Benjamin. “Je leert elke dag bij en het is een heel sociale job. Als ondernemer is het geweldig om een bedrijf te kunnen ontwikkelen. Het kan eng zijn om als franchisenemer te beginnen, maar eerlijk gezegd zit ik in een stabiele en beschermde structuur. De zaken gaan goed en ik ben blij dat ik als ondernemer kan bijdragen aan het behoud en de ontwikkeling van het merk Bristol.”
Nieuws
joyn retail lessen.png
2022 shopping review de 3 grootste retail lessen van het afgelopen jaar Lees meer
image 30 08 22 a 08 40.png
Een webshop aanmaken hoe en hoe snel kan dat Lees meer
“Spar Colruyt Group is een betrouwbare partner”, Alexandre Cerone, franchisenemer Spar in Ressaix Lees meer
Van Vlaanderen naar Namen: Een leven tussen twee culturen - Jan, de eerste franchisenemer van KINGRIBS in Wallonië Lees meer
Alvo : Franchise in de kijker Lees meer
"Lokale zichtbaarheid is essentieel", Rik franchisenemer Snap Fitness Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?