KIABI mag dan vooral gekend zijn als budgetvriendelijk modemerk voor gezinnen, de Franse keten zet zich ook sterk in voor een duurzame en verantwoorde mode. Dat engagement tilt KIABI nu naar een hoger niveau met de lancering van KIABI 4 start-ups, een open innovatieprogramma om de toekomst van circulaire mode vorm te geven. Concreet zoekt KIABI partners om samen te werken rond themas als retail, supply chain, marketing, digitalisering en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Geen gebrek aan initiatief nemen voor een betere wereld bij KIABI! De werknemers steken geregeld de handen uit de mouwen voor vrijwilligerswerk en solidaire acties, zoals bijvoorbeeld Good Friday straks in plaats van Black Friday. Het merk startte ook met corners tweedehandskleding in zijn winkels, om betaalbare mode en circulariteit te combineren. Binnen zijn ambitieuze doelen voor meer duurzame, inclusieve én solidaire mode lanceert KIABI nu KIABI 4 start-ups.
Met dit internationaal programma – dat ook openstaat voor Belgische start-ups – wil KIABI strategische partnerships aangaan om de mode-uitdagingen van morgen te tackelen. En dat gaat breed, daarom kunnen niet enkel start-ups uit de modewereld zich aanmelden, maar ook jonge innovatieve bedrijven in de digitale sector, de toeleveringsketen of andere expertises. In ruil kunnen zij rekenen op KIABI-ondersteuning bij hun commerciële, technische en/of financiële ontwikkeling.
Jérôme Fauquembergue, directeur innovatie en nieuwe business bij KIABI: “We staan te popelen om samenwerkingen met start-ups aan te gaan voor een geëngageerde en verantwoorde mode. Een mode ook die het leven van gezinnen gemakkelijker zal maken. KIABI 4 start-ups wil een accelerator zijn met een positieve impact op onze hele waardeketen.”
Met dit internationaal programma – dat ook openstaat voor Belgische start-ups – wil KIABI strategische partnerships aangaan om de mode-uitdagingen van morgen te tackelen. En dat gaat breed, daarom kunnen niet enkel start-ups uit de modewereld zich aanmelden, maar ook jonge innovatieve bedrijven in de digitale sector, de toeleveringsketen of andere expertises. In ruil kunnen zij rekenen op KIABI-ondersteuning bij hun commerciële, technische en/of financiële ontwikkeling.
Jérôme Fauquembergue, directeur innovatie en nieuwe business bij KIABI: “We staan te popelen om samenwerkingen met start-ups aan te gaan voor een geëngageerde en verantwoorde mode. Een mode ook die het leven van gezinnen gemakkelijker zal maken. KIABI 4 start-ups wil een accelerator zijn met een positieve impact op onze hele waardeketen.”
In eerste instantie streeft KIABI naar innovatieve samenwerkingen op het vlak van:
- Milieuverantwoordelijkheid en impact: KIABI is op zoek naar start-ups die het verlangen naar duurzame en milieuvriendelijke mode delen, maar ook maatschappelijk betrokken zijn;
- Alternatieve en avant-gardistische mode: KIABI moedigt start-ups aan die een vleugje eigenheid en originaliteit in de mode-industrie brengen;
- Digitalisering: KIABI zoekt innovatieve oplossingen die bijdragen aan het optimaliseren van de klantreis binnen de omnichannel-aanpak;
- Supply-chain-optimalisatie: KIABI is geïnteresseerd in innovaties die de leverings- en logistieke processen nog efficiënter maken.