Mijlpaal
Vorig jaar groeide de omzet bij Bristol met 1,5% naar 179,6 miljoen euro. De schoenketen realiseerde een bedrijfswinst (ebitda) van iets meer dan vijf miljoen euro, terwijl er een jaar eerder nog een verlies was van bijna vijf miljoen. Netto blijft de retailer nog wel 514.000 euro in het rood. Tegenover De Tijd wijt CEO Elise Vanaudenhove dat verlies aan de moeilijke Nederlandse markt, waar in januari nog twee weken van lockdown golden, en waar de concurrentie heviger is dan in België.Toch ziet Vanaudenhove de operationele winstgevendheid als een mijlpaal en een resultaat van kostenbesparingen, een strenger voorraadbeheer, minder kortingen, een modieuzer aanbod met een hogere gemiddelde prijs en de lancering van een klantenkaart. Het bedrijf is weer klaar om te groeien en plant de komende vijf jaar dan ook twintig nieuwe winkels te openen, waarvan vier nog dit jaar. Eerst in België, daarna ook in Nederland: in beide landen zijn er nog witte vlekken.
Of Bristol dit jaar wél winst zal maken, is nog onzeker, maar in 2024 moet het lukken, denkt Vanaudenhoven: “Onze organisatie staat op orde en de kostenstructuur is goed. Nu kunnen we oogsten.”
Nieuws

2022 shopping review de 3 grootste retail lessen van het afgelopen jaar
Lees meer

Een webshop aanmaken hoe en hoe snel kan dat
Lees meer
Valenta: pionier in AI en automatisering, klaar voor expansie in 2025
Lees meer
Bagel Corner opent in Charleroi en zet zijn ontwikkeling in België voort
Lees meer
Belchicken zet grote stap in expansie: Master Franchise-overeenkomst getekend voor Frankrijk
Lees meer
Claus Flyger Pejstrup is nieuwe CEO van Kvik
Lees meer