Modemerk lanceert ook grootschalige steunactie om jongeren meer vertrouwen te geven

Daarmee zet het budgetvriendelijke merk zijn inspanningen verder voor meer duurzame, inclusieve en solidaire mode. Binnen dat engagement past ook de lancering van een grootschalige steunactie om jongeren meer vertrouwen te geven in hun toekomst.

‘Good Friday’ van Kiabi zet zich dit jaar in voor de internationale non-profitorganisatie Make-A-Wish. De actie loopt drie dagen, van vrijdag 29 november tot en met zondag 1 december, in alle Kiabi-winkels in ons land en online via www.kiabi.be.

Stephanie Hyvrard, Human Resources Coördinator bij Kiabi België: "We hopen een mooi bedrag in te zamelen om heel wat zieke kinderen een magisch moment te laten beleven met hun familie. Als modemerk willen we ‘altijd meer doen voor families’ en met deze ‘Good Friday’-actie hopen we opnieuw het verschil te kunnen maken. Kiabi staat niet alleen voor eigentijdse mode aan zachte prijzen, maar ook voor duurzame, inclusieve én solidaire mode.”

Ambitieuze actie ‘Vertrouwen geven aan de jeugd’

​Steunacties vormen een rode draad in het duurzaamheidsverhaal van Kiabi België. Zo biedt het bedrijf zijn medewerkers jaarlijks een dag om kennis te maken met de wereld van het vrijwilligerswerk. Ook steunt Kiabi heel wat goede doelen in ons land. Met de lancering van ‘Het Goede Doel’ zet de groep op internationaal niveau een nieuwe stap in haar maatschappelijke engagement: jongeren vertrouwen geven om een mooie toekomst op te bouwen. Concreet start Kiabi met tal van acties, waaronder workshops en samenwerkingen met mentoren. Ook zal het modemerk geld inzamelen ter ondersteuning van verenigingen die jongeren helpen.

Stephanie Hyvrard: “Uit onderzoek blijkt dat acht op de tien jongeren een project vaak opgeven omdat ze te weinig vertrouwen hebben. Dat is natuurlijk zonde. De Kiabi Foundation start daarom met een nieuwe missie om jongeren te doen geloven in zichzelf en hun eigen kunnen, zodat ze een betere toekomst kunnen opbouwen. Jongeren moeten hun dromen durven vastpakken, en daar willen we als duurzaam merk graag bij helpen.”

Binnen haar missie ‘Vertrouwen geven aan jongeren’ zet de Kiabi Foundation zich in om jongeren meer kansen te bieden voor persoonlijke ontwikkeling. Het gaat om een ambitieus programma op verschillende vlakken: van re-integratie in het onderwijssysteem (bv. via aangepaste trainingen) over inspirerende mentorprogramma’s (rolmodellen die hun ervaring delen en jongeren aanmoedigen) tot tal van workshops (bv. rond het beheer van sociale netwerken, de strijd tegen intimidatie, openheid voor verschillen…). Om dit allemaal in de praktijk te brengen, sluit Kiabi duurzame partnerships af met relevante spelers in het veld. De actie ‘Good Friday’ is alvast een eerste mobilisatie rond deze jongerenmissie.

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?