Doelgroep verbreden
Kiabi zet een nieuwe stap in zijn digitalisering met de lancering van retailmedia. De moderetailer gaat daarvoor in zee met Valiuz Adz, het zusterbedrijf dat is opgericht in 2023 en ook al grote spelers zoals Auchan en Boulanger bedient. Dat meldt vakblad LSA.
De kledingketen wil haar data vermarkten aan adverteerders, maar ook zelf haar doelgroep verbreden via advertenties op andere platforms buiten het eigen ecosysteem. Volgens Valentin Tourelle, hoofd retailmedia bij Kiabi, ligt de focus op het versterken van de relaties met partners door omnichannel-oplossingen aan te bieden die aansluiten bij het klanttraject.
Kiabi bouwt voort op eerdere innovaties, zoals de lancering van een eigen marktplaats in 2022 en de introductie van Kiabi Home, gericht op interieurproducten, in september 2023. Retailmedia groeit snel: alleen al in Frankrijk bereikte de markt voor online retailmedia vorig jaar een waarde van 1,1 miljard euro, nog exclusief offlinekanalen.