Green Mango telt vandaag 8 vestigingen in Brussel, Vlaams-Brabant en Waals-Brabant. Maar daar houdt het niet op, vertelt Anthony May, een van de twee oprichters: “We zijn van plan om extra vestigingen te openen, vooral in de rest van België, maar ook in het buitenland, in Europa en de Arabische Emiraten. In 2025 zal het eerste filiaal buiten België zijn deuren openen.”

Wat is het geheim achter het succes van Green Mango?

“Ons concept combineert een culinair aanbod van gourmetburgers met cocktails en mocktails met vers fruit. Dit alles in een kleurrijke omgeving die je doet dromen van reizen, vrijheid, tropische oorden, een frisse wind, vakantie... Kortom, een totaalervaring die verder gaat dan enkel een maaltijd. Dit concept spreekt alle soorten klanten aan: van zakenmensen die komen lunchen tot jonge en minder jonge mensen en gezinnen die ’s avonds willen genieten in een muzikale en funky sfeer. Green Mango staat voor aperitieven, lekker eten en een avondje onder vrienden in een gezellig kader.”

Hoe speel je in op de trends en behoeften van klanten?

De basis van het concept is de gourmetburger, met een burger die smaak en prijs-kwaliteit centraal stelt. “Een burger brengt mensen samen. Iedereen houdt ervan, in elke cultuur, en je kunt er tot in het oneindige mee variëren”, vertelt Anthony May.

Bovendien kun je een burger aanpassen aan elk moment. “In een burger neem je echt elke trend mee. Naargelang de foodcost kunnen we recepten vereenvoudigen of net verfijnen. We passen onze recepten continu aan, maar blijven altijd trouw aan ons ‘gourmet-DNA’. De prijs-kwaliteitverhouding en de foodcost primeren altijd. Nog een trend is de opmars van de vegetarische en veganproducten. Wij bieden dat type burgers aan, maar ook burgers voor wie geleidelijk de overstap willen maken naar minder vlees. Dat is de kans bij uitstek om anders te leren eten.”

Hoe ziet de zomer eruit voor Green Mango?

Seizoensproducten voorrang geven is een goede gewoonte bij Green Mango. “In de lente bieden we een meer mediterrane keuken aan met rucola, gekonfijte tomaten, mozzarella, parmezaan, ... In de zomer werken we een ‘verwennerijkaart’ uit met meer uitgesproken smaken, zoals cheddar of roquefort. In onze cocktails en mocktails ligt de nadruk deze zomer op rood fruit, zoals aardbeien en frambozen. De decoratie op de glazen ziet er ook wat anders uit, met aromaten, amandelen, tijm, basilicum, ... Dat alles binnen de filosofie van het huis: ‘gezond, vol vitaminen en lekker’.

In de zomer zijn er ook heel wat evenementen die veel marketing vragen: Happy Hours, After Works, grote schermen voor het EK, ... We zijn ook buiten onze vestigingen aanwezig op festivals, sportevenementen, enzovoort. We etaleren onze merken op dit soort events, met een complete analyse van onze stromen, met het oog op een maximale winstmarge.”

Wat maakt van Green Mango een aantrekkelijke werkgever?

“Allereerst zijn mensen trots om voor Green Mango te werken, dankzij ons dynamische en positieve imago.

Bovendien biedt het bedrijf het personeel interessante perspectieven. Zo krijgen ze de mogelijkheid om franchisenemer te worden, zodat ze zichzelf tot ondernemers kunnen ontpoppen. Ze krijgen ondersteuning van het management en we betrekken hen in het besluitvormingsproces. De franchisenemer geniet al van bij de start van zijn activiteit van een sterk merk, de voordelen van groepsaankopen, participatief management en een bedrijfscultuur met een sterk samenhorigheidsgevoel.

Dat is een win-win waarmee we de uitdagingen in de horeca aangaan: de hoge personeelskosten, stijgende energieprijzen en steeds striktere en dwingender regels. Bovendien kennen wij weinig personeelsverloop, een teken dat mensen zich goed voelen. In de zomer, in het terrasseizoen, werken we met jobstudenten die heel graag de handen uit de mouwen steken voor een merk als het onze.”

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?