In het pand van Jumbo Niel zat eerst en Alvo, waarvan Mehmet al het personeel overnam. “Ik heb in het begin vooral ingezet op de sfeer onder de medewerkers zef. Want die straalt uiteindelijk af op onze klanten. Omdat Jumbo uit Nederland komt – en de Nederlanders een stuk mondiger zijn dan Belgen – hebben we die joviale klantenservice vertaald naar een Vlaamse context. Met steevast een warm welkom.”

Lokale diversiteit

Mehmet zet graag in op het lokale aspect. “Dat gaat van hyperlokaal met het Hellegat-bier uit onze wijk tot Antwerpse dessertjes en andere Belgische producten. Zo kunnen we op basis van wat de klant vraagt, een eigen stempel drukken op net assortiment en een Klantenrelatie opbouwen.” 

Die filosofie zette Jumbo Niel tijdens de ramadan eind maart om in de praktijk. “We organiseerden voor 200 gasten een iftar-maaltijd, met de steun van Jumbo. Een ongelofelijk succes dat de buurt echt samenbracht. Die diversiteit in klanten, medewerkers en aanbod is voor ons heel belangrijk en bepaalt een groot stuk van onze beleving.”

Gesmaakte Jumbo-service

Wie beleving in een supermarkt zegt, komt snel uit bij digitalisering. “Natuurlijk zijn er onze zelfscans, waar vooral jongeren vaak gebruik van maken, maar we zetten ook in op digitale schaplabels. Zo heeft de klant altijd de correcte prijs en ontzorgen we de medewerkers. In de toekomst staan er nog digitale schermen met acties en recepten op het programma. Ik hou van innovatie die bijdraagt aan het gemak van de Klant. Door de succestormule, de groel en net warme onthaal in Niel, kwam Jumbo Boom op mijn radar. En ik ben al volop op zoek naar lokaal talent om de gekende Jumbo-service ook daar volledig uit te bouwen.”

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?