Het omnichannelmodel waaraan Tom&Co dagelijks sleutelt, zal alvast ook ingang vinden in de nieuwe winkel waar klanten niet alleen online maar ook ter plaatse hun keuze zullen kunnen maken. En die keuze is groot : naast de talrijke dierenproducten en exclusieve merken, zal de klant er ook terecht kunnen voor diensten zoals een Dog Wash en een trimsalon.

Een steeds luider klinkend succesverhaal

Toen Tom&Co haar eerste winkel opende in 1991 in Jette, was het de enige winkel in België waar men exclusief voor huisdierenartikelen terecht kon. Daarna breidde de dierenwinkelketen op dertig jaar tijd enorm uit dankzij de ondersteuning van de franchisewinkels en evolueerde ze tot een uiterst gespecialiseerde zaak. Vandaag is het merk dan ook toonaangevend in een markt die in België tegenwoordig in volle bloei is. En laat dat net de stimulans zijn voor Tom&Co om steeds verder te blijven uitbreiden. Het ultieme streefdoel van Tom&Co is een franchisenetwerk van 250 winkels. Op korte termijn ambieert CEO Thierry le Grelle om dit jaar 5 nieuwe winkels te openen. De nieuwe winkel in Kontich bijt alvast de spits af met haar opening op 19 mei.

LEESTIP >>> Tom&Co spint garen bij thuiswerkende Belg en z'n huisdieren

Vertegenwoordiging Tom&Co in Antwerpen

Hoewel het winkelnetwerk van Tom&Co dus zienderogen groeit, is het merk in de provincie Antwerpen nog niet alom aanwezig. Net daarom vond Tom&Co het belangrijk een nieuwe winkel te openen in de gemeente Kontich, op een boogscheut van t Stad. Een volledig nieuw gebouw met een totale oppervlakte van 665 m². Daarmee hoopt Tom&Co te kunnen beantwoorden aan de behoeften van haar Antwerps publiek.

Johan Wellens, de franchisenemer van Tom&Co Kontich, die tevens de winkels in Berchem en Knokke uitbaat, is vastberaden om ook van deze winkel een succesverhaal te maken:

"Ik kan nauwelijks wachten tot we straks de eerste klanten mogen ontvangen in onze winkel in Kontich. De locatie is ideaal en het gebouw is spiksplinternieuw en heel energie-efficiënt doordat het onder andere is uitgerust met LED-verlichting. Bovendien zorgen de 18 parkeerplaatsen ervoor dat de winkel heel makkelijk toegankelijk is. We hopen dan ook dé referentie te worden voor huisdierenartikelen in de regio.”

Een omnichannelmodel om U tegen te zeggen

Net zoals vele bedrijven lanceerde Tom&Co tijdens de coronapandemie een webshop, waar klanten terecht kunnen om online hun favoriete dierenproducten te bestellen en thuis te laten leveren, of in de meest nabije winkel op te halen. Ook de nieuwe winkel in Kontich zal voorzien zijn van een click&collect-corner waar deze online bestellingen kunnen worden opgehaald.

Fysieke contactpunten met consumenten blijven wel primeren voor Tom&Co, want daar staan expertise en klantenbeleving centraal. Daarom biedt Tom&Co Kontich, naast een uitgebreide reeks innovatieve dierenproducten, ook verschillende diensten aan, zoals een Dogwash, een Beauty-trimsalon en een Expert Corner. Verder worden het Tom&Co-huismerk, maar ook vele andere exclusieve merken van huisdierenartikelen in de kijker gezet. Zo zijn merken als Appetite, Nutri expert, Tribal en Pets Budget er ook allemaal verkrijgbaar.
Nieuws
depositphotos_21132731_m 2015.jpg
Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak Lees meer
depositphotos_21132731_m 2015.jpg
Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept Lees meer
Klantvriendelijk ondernemen bij Jumbo Lees meer
Solidaire afronding bij Carrefour levert opnieuw € 116.367 op voor de vzw Pink Ribbon Lees meer
Kiabi viert 4 jaar ‘Good Friday’ met Make-A-Wish Lees meer
Valenta Ontvangt EcoVadis Bronzen Medaille voor Duurzaamheidsuitmuntendheid Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?