Heeft je klant een website?
Wanneer je klant een website heeft, moet hij de volgende identificatiegegevens vermelden:- Naam of maatschappelijke benaming
- Rechtsvorm
- Adres waar de onderneming gevestigd is
- Contactgegevens
- Ondernemingsnummer
- Maatschappelijke zetel
Heeft je klant een e-commerce?
Zodra je klant online producten of diensten verkoopt, moet zijn website verplichte vermeldingen bevatten over de prijs, de kenmerken, het herroepingsrecht enz. Deze staan doorgaans vermeld in de algemene verkoopvoorwaarden.Vermeldingen zelfs op sociale media?
Jazeker! De wettelijke vermeldingen moeten op alle informatiedocumenten (facturen, website, advertenties enz.) vermeld staan waarin de activiteiten gedetailleerd worden voorgesteld. Wanneer je klanten dus hun activiteiten voorstellen via sociale media moeten zij de wettelijke vermeldingen toevoegen.Vragen over dit thema? Liantis helpt je graag! Alleen door zelf goed geïnformeerd te zijn, kan je je klanten zo optimaal mogelijk begeleiden. Neem gerust contact op met je persoonlijke klantenadviseur.
Nieuws
Hoe beschermt u zich tegen digitale fraude?
Lees meer
Vakantiedagen, feestdagen, ADV-dagen, … opnemen voor het einde van het jaar
Lees meer